Sporten

Van hangen op de bank, naar een #fitgirl

Een #fitgirl wil ik me niet noemen, moet er altijd wel om lachen, dat als je iets over het sporten verteld, iedereen gelijk denkt dat je dit doet omdat je een fitgirl wil worden. De reden dat ik fanatiek ben gaan sporten is omdat ik mezelf fitter wil voelen. Ik ben snel moe en weinig zin in dingen, dit leek me een perfecte oplossing om uit te proberen.Β 

Maar fijn, 1 jaar geleden bedachten een vriendin en ik om een abonnement op de sportschool te nemen en fanatiek te gaan trainen. Eenmaal in de sportschool aangekomen kregen we een trainingsschema en daar moesten we ons mee redden. In het begin waren we erg fanatiek, maar ik had eigenlijk geen idee wat ik aan het doenwas. – tussendoor had je mensen die je aankijken van: waar ben jij mee bezig!?- en mijn motivatie droop langzaam af. Na 4 maanden de sportschool gesponsord te hebben, heb ikde draad weer opgepakt. Een andere vriendin, die ook fanatiek aan het trainen is, heeft mij verschillende oefeningen geleerd. In het begin dacht ik echt: waaaaaar ben ik aan begonnen? Ik kon niet eens de trap op of af komen, ik kon niet normaal op de wc gaan zitten -ahum- en ik liep erbij alsof ik een pinguΓ―n was. Lang leve de spierpijn! – hoort erbij – Maar daardoor weet ik nu wel wat ik aan het doen ben en dat het ook een redelijk goede oefening voor mijn lichaam was. Ik kan mezelf (of samen met iemand) nu ongeveer 1 a 2 uur in de sportschool vermaken. Normaal was met 10 minuten mijn motivatie alweer op – iets met doorzettingsvermogen -. Maar doordat ik nu vaker en langer train, merk ik dat ik mentaal en fysiek sterker word en dat ik zelfs zin heb om te sporten – ja dat lees je goed! – Ik voel me minder moe, ik kan meer hebben en voel me sterker. Dit heb ik in een tijdje niet gevoeld (waarom, hoe en wat vertel ik later in een artikel) en daarom ben ik ook redelijk trots op mezelf dat ik de draad weer opgepakt heb. Ik probeer nu een schema van 3 keer in de week in de sportschool aan te houden. Zo doe ik nu 1 keer in de week mijn buik/rug, 1 keer in de week mijn benen en 1 keer in de week mijn armen. Of gewoon eens een week niet, het moet wel leuk blijven πŸ˜‰ Cardio zou er eigenlijk ook nog bij moeten, maar dit trekt mij persoonlijk toch niet zo. Ik gebruik het eigenlijk alleen voor warming up en cooling down. Ik ben heel benieuwd hoe ik mij over een paar maanden voel en hoe mijn lichaam zich dan ontwikkelt heeft. Uiteraard komt er dan weer een artikeltje over.

Bedankt voor het lezen!

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply